• Dunja

Škrlatica - kraljica Julijskih Alpi

Aljažev dom - Bivak IV Na rušju - "Zadnji Dolek" - Škrlatica - "Zadnji Dolek"- Bivak IV Na rušju - Aljažev dom

15.24 km, 1795 m visinske razlike, 09:16 sati hoda

Težina staze: zahtjevna staza

02.10.2021.

Živili!

Vjerojatno zadnji izlet u Alpe ove godine i na redu je dugoočekivana - Njezino Visočanstvo Škrlatica. Sa svojih 2740 mnv drugi je vrh u Sloveniji, a treći u Julijskim Alpama. Ulovili smo taman zadnji dan prije loše prognoze - vrijeme je danas trebalo biti oblačno, ali suho i bez grmljavine.

Dolazimo u dolinu Vrata oko 05:15. Parking pun i krkljanac je. Spremamo se, palimo lampe i krećemo u 05:30. Protagonisti Alex i ja. Vani mrkli mrak, a i oblačno je 🤐. Dolazimo do Aljaževog doma i skrećemo desno. Putokaz kaže 6 h. Ja kratkovidna, bez naočala i po noći ne vidim niš pa markacije gleda Alex 🧐🧐. Put nas ispočetka vodi kroz šumu i kreće se laganim usponom koji nakon nekih desetak minuta započinje biti strmiji.

Šuma, mrak i samo vidiš onoliko koliko ti lampa dopušta. Ograničenje koje počinje dobivati i sumaglicu. Ulazimo u oblak. Kraj nas prolazi, skoro trčeći, ekipa mlađih Slovenaca i Slovenki. Tempo mi je danas neprijatelj. Listovi su u nekom deficitu. Um želi, ali vidim da će biti žešća borba danas. Polako počinje svitanje te izlazimo iz oblaka, a ono vedro nebo. Što više poželjeti danas, osim malo više snage.

Koje svitanje, koji pogled, koje nebo... ♥️♥️. Danas mi se u biti samo da slikati i gledati ovakve prizore, nemam volje za hodanje. Sama sebi postala neprijatelj. Vučem se ko puž, a Alex me svako malo čeka. Tokom svitanja stajala sam popriličan broj puta da ulovim ove slike - tragovi aviona, mjesec, boje, oblaci.... Izlazimo iz šumskog predjela podno Stenara te nastavljamo kršovitim putem do raskršća koje lijevo vodi nemarkiranim putem prema Stenarskim vratima te desno prema Škrlatici. Hodamo 2 sata i prešli 3,4 km. "Puž na štakama" mode danas. Ne bih znala kako okarakterizirati ovaj dan osim da ga ne želim ponoviti, a posebno osobama koje su samnom ha ha ha. Nastavljamo dalje i nakon 20 minuta dolazimo na raskršće gdje se nalazi Bivak IV. Na rušju. Lijevo Križ, a desno Škrlatica.

Nastavljamo dalje putem Škrlatice. Dolazimo na manji sipar te izlazimo na pašnjake gdje staza postepeno gubi na visini te se spuštamo do sljedećeg sipara. Sada zamislite ronioca s bocama, full oprema, a na nogama pancerice i jedva hoda. Takav sam ja osjećaj imala 90% puta danas. Pravi čangrizavi patuljak. Nije ni čudo da je Alex išao naprijed sam, jer bi i ja pobjegla od takvog čudnovatog stvora, kao što sam bila ja. Inače nisam takva - al kombo planinskog zraka i PMS-a je čudo. Žešće halucinacije 😂😂😂. Sipar kao sipar neću previše opisivat jer je bilo dva koraka naprijed, tri koraka nazad, stani, udahni, "unutarnje psovanje", "vanjsko psovanje" itd. Dolazimo do zadnjeg raskršća "Zadnji Dolek" gdje put lijevo vodi za Dolkovu špicu, a desno za Škrlaticu. Radim kratku pauzu i krećem u borbu s posljednjim siparom prije stijene. Hodamo tj. "vučem se" 3:45 h, a prijeđenih tek 6,1 km. Alex me gleda, čudi se nevjericom. Bitno da ja slikam. Triglav u daljini ♥️. Baš će bit ooodlične slike.

Prelazim i taj zadnji sipar i konačno ulazimo u stijenu. Malo je lakše penjanje od hodanja danas, ali svejedno nije onakvo kakvo bi ja htjela da je. Zadnji dio uspona na Škrlaticu na nekoliko je mjesta osiguran sajlom i klinovima i dinamičan je. Ima par mjesta gdje je izloženo, ali sve prolazivo bez problema. Odlična je stvar što nema gužve. Tu i tamo sretneš neki par i to je to. Ugledajte i okno na slikama 🧐♥️. Nakon penjanja, grebenarenja, povlačenja i stiskanja zuba dolazimo na vrh 💪💪. S pauzama punih 5:20 h - 7,5 km. Ajde, barem nisam probila granicu od 6 h koja piše na početnom putokazu. Na vrhu nekih desetak ljudi. Grupica mladih trkača, koja nas je prešla ujutro, se taman spušta. Uff baš su bili glasni na vrhu. Otiđu i eto mira 🧘‍♀️🧘‍♂️. Sjedim i jedem..... od sendviča, čokolade, lješnjaka, manadrine,....voda, Red Bull,.... sve potrpala u sebe i napokon došla k sebi i k svijesti. Gledam, sunčam se i šutim. Uživam u trenutku.

Na vrhu smo se zadržali sigurnih sat vremena. Ekipa je bila baš simpatična. Imali smo međusobni orijentacijski trening ha ha ha. Sljedeći put vidimo se na Učki 🇭🇷🇸🇮. Krećemo u silazak. Do "Zadnjeg Dolka" trebalo nam je sat i 20 minuta spusta. Prilikom silaska sreli smo više ljudi, zagužvalo se. Krećemo se siparom i osjete se koljena lagano. Ne osjećam više umor. Dobro.... i kamen se kotrlja nizbrdo, ali imamo dobar tempo. Nakon 7:30 h dolazimo do Bivka IV. i radimo 10 minuta pauzu - prešli smo 11 km. Malo se oblači te puše. Srećemo par s vrha kako odmara i pije pivicu uz stazu.

Sipar, šuma, klekovina,.... lagani spust i dolazimo kod Aljaževog doma. Spremni za pivu, a ono dom ZAPRT 🥺🥺. Nema veze, ima još poputnih mjesta za pivicu.

Nakon 15 km i 9 sati hoda dijagnoza je rasturitis maximus.

Rezime današnjeg izleta:

"Luck is great, but most of life is hard work!" - Iain Duncan Smith

Zato, samo jako naprijed 💪💪.